måndag 24 mars 2014

23/3, 15.30 - Bisonoxar i Yellowstone och en incident med ett torrdass.

Yellowstone var stängt från väst så vi fick ta en liten omväg norrut för att kunna ta oss in. Väl inne möttes vi av mängder av Bisonoxar och olika slags hjortar som knallar runt precis brevid vägarna och tuggar på lite gammalt gräs. När vi kört ungefär en timma kommer vi till en skylt som talar om att vägen vi tänkt ta it ur parken också är stängd! Så det var bara att vända om, men fört skulle vi ta lunchpaus så vi stannade på en gullig liten rastplats. När vi skulle fara vidare skulle jag bara besöka torrdasset och precis när jag vände mig om för att stänga locket hoppade mina solglasögon ner i det svarta hålet!!! Jag blev helt förskräckt och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag tänkte att det var kört men Pappa ville inte ge upp, vi behövde bara en pinne att fiska upp dom med. Sagt och gjort, en plogpinne med påtejpad gren med lämplig böj och en bra ficklampa så var situationen räddad. Enda anledningen till att jag gick med på detta var att allt i dasset var fruset! Brillorna kom upp snustorra men tvättades och spritades flera gånger om för att vara på den säkra sidan. 

De kommer aldrig få följa med på dass igen i alla fall, det är ett som är säkert!


1 kommentar:

  1. Hahaha. Den var kul! Skönt att det var fruset annars hade det varit uteslutet!
    Kram
    Mor

    SvaraRadera