måndag 17 februari 2014

Bra flyt

Allt rullar på fint just nu. 

Hästarna jag och Luci jobbar med gör stora framsteg. När de kom gick de inte att komma nära utan att valla in dem i fållorna. De darrade bara man kom nära och tog varje tillfälle att komma så långt ifrån oss som de kunde och nu kan de hämtas i sina små rasthagar där vi kan sätta på grimmor och även ta ut dom och leda dem runt på gården lite. I går fick jag chans att göra Join-Up med stoet som vi döpt till Koda och hon var så villig att vara med mig istället för att att gå någon annan stans att man nästan blev lite rörd. Det är otroligt hur fort det går att vänja dem vid människor och att bli hanterade! Eleverna som är här för att göra examen nu i veckan har fått träna både på Koda och vår andra projekthäst Magnum och både jag och Luci är otroligt nöjda med våra små hästar och över hur långt de kommit. Eleverna sköter sig bra de med :) 

Idag har varit en lugn Söndag med lång ridtur med bästa Colonel och sadelutprovning vilket inte är det lättaste när jag knappt vet hur det ska vara när det ligger rätt! Men jag känner på mig att det kan bli bättre än vad jag började med i alla fall och tror jag har hittat en sadel som kan funka. Ska prova imorn igen och se hur det känns. Nu ska jag leta mig upp till huset i mörkret. Det är både bra och dåligt att inte ha internet i huset. Jag går och lägger mig tidigare än vanligt, men jag måste gå i mörkret om jag stannar på kontoret för länge!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar