lördag 6 oktober 2012

Näst sista dagen

Ännu en fullspäckad dag. Långlinade Peanut Butter vilket gick jättebra och jag fick bra feedback från Maya. Sen långlinade jag Appalosan utan sadel så man måste vara extra noga med att hålla koll på linorna. Vi jobbade även med vildhästarna som inte är så vilda och lastade alla starters och föl vilket gick förvånansvärt smidigt. Jag lastade Coco helt utan problem, men att lasta av var däremot svårare. Jag fick hjälp av Jani, den ungerska killen som gör sitt internship på FIUF, men det var svårt med språkförståelsen så det blev en hel del missförstånd innan Courtney kom och hjälpte till. Hur som helst så kom hästen in och ut ur transporten smidigt tillslut och jag är nöjd med resultatet.

Inför imorgon och den avslutande presentationen är jag dock inte helt nöjd med mina förberedelser. Min stackars lilla häst har nämligen lyckats slå sig så jag har inte kunna träna på mina tricks ordentligt idag. Jag fick kyla ben och promenera både i morse och efter kursen så jag missade två viktiga tränigstillfällen :( Jag har i alla fall en liten sak jag kan visa och berätta om, men det går inte riktigt att göra allt jag hade tänkt mig. Det ska bli kul att se allas presentationer imorgon i alla fall men jag ser inte fram emot att säga hejdå till Firefox.

Bilden visar lite av vad Caitriona ska visa upp imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar