tisdag 2 oktober 2012

42 grader

Japp.

Det kan vara den varmaste dagen i mitt liv. Eller hur varmt var det när vi var i Kalifornien när jag var liten? Varmt är det i alla fall och jag är mycket stolt över hur bra jag klarade mig. Smorde in mig ordentligt och hade keps och drack vatten så du behöver inte oroa dig mamma :)

På förmiddagen ledde vi hästar över presenningar vilket de inte tyckte var konstigt över huvud taget. På sätt och vis är det ju bra att de inte är stressade eller oroliga och litar på att vi har koll på läget, men det hade ju varit bra om det åtminstone varit lite svårt så man fick träna på att övertala en lite mer misstänksam häst. Det fick vi alltså inte utan vi hoppades på lite mer action vid nästa övning då vi skulle träna hästarna inför hovslagaren. Värmen eller vår fantastiska träning med hästarna ledde dock till att alla var lugna som filbunkar, både människor och hästar.

Efter lunch fick vi isglass och film som avslutades med frågestund med Maya innan vi ändrade eftermiddagsplanerna från att långlina till att bada föl. De var inte helt samarbetsvilliga, men tillslut var alla bebishästar och även vissa människor avsvalkade i duschen.

Idag hade varit en bra dag att vara på stranden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar