onsdag 3 oktober 2012

Framtiden

Lyssnar på Sail med Awolnation på Spotify för fjärde gången i rad i kväll och planerar min framtid. Den är fantastisk!

Dagen har också varit strålande. Minst lika varmt som igår och jag är fortfarande lika förvånad ver att jag inte lider. Inte ens lite. Visst är det jäkla varmt, men jag börjar nästan tycka om det. Det enda som är synd är att man inte orkar jobba så länge med hästarna och att hästarna inte orkar så mycket de heller. Schemat har ändrats en hel del verkar det som och vi ligger nog lite efter med vad de först hade tänkt att vi skulle göra, men vi har fått andra uppgifter så vi har inte direkt latat oss. 

I förmiddags jobbade vi med de "vilda" hästarna. De skulle vara vilda, men de har gjort så snabba framsteg att vi inte riktigt fått den erfarenhet av vanliga vilda hästar som vi hade hoppats. Vi får ju öva på teknikerna och själva konceptet, men utan de kraftiga reaktionerna som man egentligen borde få av vilda hästar. Imorn kanske jag får en lite vildare häst om jag har tur. Håller tummarna :)

Vi långlinade även och jag lyckades trassla in mig och min häst vid mer än ett tillfälle. Den gjorde så snabba snurrar att jag inte hann med. Måste alltså träna massor på att långlina när jag kommer hem! Eftermiddagens träning med hinderbana för hästar var jätte jätte rolig. Jag jobbade med Camillas projekthäst Paden och han var fantastisk på alla hindrena. Hade varit nyttigt om jag stött på lite motstånd, men det är roligt att jobba med en häst som hela tiden vill prova fastän han aldrig sett de olika statonerna tidigare. Vi gick till exempel genom en strimlad presenning, hoppade över fodertunnor, gick slalom baklänges, ställde oss på en bit plywood, gick genom bildäck och gick under en presenning som var upphängd över en smal passage mellan två metallgrindar både framlänges och baklänges.

På kvällen har vi suttit ute i trädgården och lärt oss ungerska av Kristi och Nora och de fick lära sig lite svenska. Mycket underhållande för alla inblandade :)

Efter lite Dancing with the stars på TV ligger jag alltså nu i trailern och tänker på framtiden. Vi har pratat lite om vad vi vill göra med den här utbildningen när vi är klara, när vi ska försöka göra vår examen och vad som händer efter att vi har gjort våra internships och jag tror att det kommer bli jättebra alltihop. Och nu ska jag bara lyssna på Sail en gång till sen ska jag faktiskt sova.




1 kommentar: