onsdag 12 oktober 2016

Fröken Resfeber

Hej!

Saras nervösa syster, Sofie, här!

Sara är ju åter på svensk mark (och har återförenats med sin älskade hund) så hon har bett mig blogga nu när jag åker till Nya Zeeland för att joina pappa på resten av hans äventyr. Sen Sara lämnade honom har han flygit från Sydney till Auckland. Bilen har dock inte anlänt med båten från Australien än (förhoppningsvis gör den det innan jag landar den 15e oktober), men han har lånat en bil av en kompis så länge.

Nåväl. Nog om pappa och hans bil. Jag börjar alltså min resa imorgon. Flyger från Arlanda med mellanlandningar i London och Hong Kong. Det ska bli såååå kul och spännande att åka iväg på den här resan, men... jag är som jag inledningsvis avslöjade en väldigt nervös syster och ja, person, i allmänhet. Ser inte fram emot allt flygande, men jag försöker inte tänka så mycket på det och koncentrera mig på själva vistelsen i Nya Zeeland.

Och packandet. Försöker koncentrera mig på packandet. Det har väl gått så där om jag ska vara ärlig. Försökte packa i söndags. Och i måndags. Och igår. Imorse lyckades jag lägga ner trosor och två par byxor i väskan. Och organisera klädhögar på sängen. Får se om jag slutför packningen ikväll eller panikpackar imorgon bitti.



Imorgon bitti måste jag säga hejdå till barnet också. Gissa om jag har separationsångest...

Hur som helst. Nu ska jag skriva ut mina flygbiljetter och försöka sluta vara så nervös. Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Åh va roligt du kommer ha Sofie!!! Och så himla bra att du tar över bloggandet en stund :)

    SvaraRadera