tisdag 27 september 2016

Hemfärd 26/9

Nu är resan slut för mig för den här gången. Det har varit en superrolig resa och jag tycker att vi har varit så duktiga pappa och jag! Både på att hålla sams och på att köra bil (förutom det där sista då) och på att hitta på roliga saker längs vägen. Vi har sett väääldigt mycket raka platta vägar och upptäckt exakt hur stort Australien är. Jag tror att vi våda är överens om att sydöstra delen var den vackraste för där var landskapet lite mer varierande. Vi har inte sett någon koala men jag har googlat och fått reda på att det är ett pungdjur. Och llamor är större än alpackor om nån mer än jag funderade på det. Vi har inte bränt oss och inte sett några giftiga djur. Vi köpte ett myggnät för att kunna sova med dörren öppen och det hann vi använda en gång innan vi åkte söderut och det blev svalare så vi inte behövde ha öppet längre. Vi har kommit fram till att jag är bäst på både fem i rad och Yatzy. Och pappa är bäst på att köra bil. Jag körde ju lite grann men inte i närheten av så många mil som han! Pappa är också bäst på att se till att vi bäddar i bussen och inte slappar till oss. Jag försökte få till frukost i sängen i alla fall en gång men det gick inte. Jag får pluspoäng för att jag lyckades hålla oss skyddade från solen med hattar och solkräm och långärmat när det behövdes. Vi är ett rätt bra team ändå måste jag säga min tokiga pappa och jag. Även om vi blir galna på varandra ibland. Men vi blev ändå mindre galna den här resan än vi har blivit tidigare och det är jag väldigt nöjd med. Tack för att jag fick åka med och vara codriver igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar