tisdag 18 oktober 2016

Dag 3 - The road trip begins



Vår road trip började kl 07.30 den 17e oktober. Kl 21.00 samma dag nådde vi delmål nr 1. Världens östligaste plats. East Cape.

På väg dit stannade vi Mount Maunganui och åt syndig lunch följt av promenad på stranden. Se bildbevis nedan.




















Efter det körde vi vidare. Stannade i Whakatane och köpte lite smått och gott. Pappa passade även på att mecka lite med nån slang.

När vi var klara med det fortsatte vi vår färd. Åt middag i Hicks Bay och sen började det riktigt jobbiga. Pappa körde ut mig på en livsfarlig grusväg som var sjukt smal och slingrade sig väldigt nära havet på ena sidan och en bergsvägg med rasrisk på andra sidan. Det var kolsvart och vid två tillfällen mötte vi kor mitt på vägen. "Dom är galna" skrek jag. "Dom är bara rädda för bilen" sa pappa. Sen körde vi 2 mil rakt ut i ödsligheten och pappa  parkerade på en skräckfilmscens värdig åker. Jag ojade mig en massa och förfasades av att det var så mörkt överallt. Då dök plötsligt en annan bil upp. "Titta! Sällskap ", sa pappa. "Eller galna yxmördare" muttrade jag.

1 kommentar: