tisdag 30 december 2014

Snabbträff med Stella (29/12, 00:10)

Oj oj oj! Det är ju tillräckligt knöligt att bara hålla reda på sig själv när man är ute och flyger. Den här resan tvingar mig verkligen att skärpa till mig och hålla koll. På allt! I tumultet med den förtvivlade kvinnan som krälade sig ut ur första planet hamnade min väska i ett fack långt fram en bra bit ifrån mig så när jag skulle skynda mig allt jag hade för att komma till Stella sprang jag helt enkelt ifrån väskan. Hann en bra bit ända ut på nått rullband mot bagage utlämningen innan jag kom på det och rusade tillbaka. Jag var så snabb så jag hann inte ens bli panikslagen utan slängde bara ut väskan ur sitt fack och susade vidare. Först påstod killen i disken att jag checkat in två väskor och ingen hund men efter lite övertalning gick han med på att det ena kanske var en hund ändå. Jag fick sätta mig och vänta en stund sen kom en man rullandes på Stellas gigantiska bur på en liten vagn. Först var hon lite förvirrad men glad att se mig. Inte alls så där hysteriskt glad och speedad som jag trode att hon skulle vara utan mycket mer samlad. Hon var lite stressad till att börja med men blev väldigt snabbt som vanligt så vi tog en tur både inne på flygplatsen och utanför. Lite konstigt att de släppte ut oss utan någon som helst kontroll men jag tyckte det bara var skönt att få rasta henne ordentligt innan nästa långpass i buren. 

Nu sitter jag på flyg nummer två och längtar till att komma fram till ranchen och få träffa Marikka, Mimi och Bogie. Och alla hästarna såklart! Jag har varit så fokuserad på att få ordning på allt inför själva flygningen att jag inte hunnit tänka så himla mycket på hästarna. Det är alltså ca 16 st unghästar mellan 3 och 4 år som mest gått ute och ätit gräs som jag förstått det. De är alltså inte hanterade särskilt mycket men ska som jag uppfattat det vara insamlade och finnas på ranchen när jag kommer dit. Det hade varit coolt att få vara med och driva in dom också! Men det här blir nog tillräckligt spännande i sig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar