söndag 29 juli 2012

Summering av golfrundan

Jag önskar att jag älskade golf. Att det var något av det bästa jag visste att få gå ut på en fin golfbana i flera timmar och bara njuta av detta spännande spel. Men det gör jag tyvärr inte. Inte än. Jag kan ju alltid hoppas att det blir roligt när jag blir äldre men det tvivlar jag på. För om jag nu vid 26 års ålder är helt slut efter en runda så har jag svårt att se att jag som 55åring kommer tycka att det är avkopplande. Egentligen är det ju den perfekta sporten. Man är ute i friska luften, det är ofta fin natur, man kan gå och småsnacka lite under tiden, det finns god mat i klubbhuset efter en runda och man motionerar ordentligt. Man får bra kondition, koordination och mental träning, men av nån anledning älskar jag ändå inte golf. Jag hatar det inte, definitivt inte, men jag kan ju leva utan det.

Hur som helst så tog jag mig igenom hela banan med min golfpartner och låtsasbros David. Många slag blev det och många bollar försvann men jag fick ändå till några slag som kändes sådär jättebra. Det var inte tillräckligt många sånna bara. Såhär efteråt känner jag mig i alla fall sjukt nöjd med att jag ändå var med, jag har inte ont i hela kroppen än, men ser faktiskt fram emot träningsvärken som lär följa. Kanske spelar jag till och med nån gång till den här säsongen. Men inga 18 hål! Det är jag nästan säker på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar