fredag 27 juli 2012

OS here i come!

När jag var mindre trodde jag att jag ville vara med i OS i hästhoppning år 2012. Det är i år. Och nu vill jag inte alls vara med i OS. Tur att jag inte satsade allt och råkade komma med! Det hade ju känts orättvist mot dom som verkligen verkligen vill vara med. Jag trodde även att jag ville bli veterinär när jag var mindre. Det vill jag ju inte heller så det var ju tur att jag inte pluggade ett halvt dussin år till det. Jag trodde definitivt inte att jag skulle bli ingenjör när jag blev stor, men det blev jag ju. Inte för att jag jobbar med det eller så. Nej jag jobbar med vad som faller mig in för stunden känns det lite som. Just nu är jag till exempel häst-/gårdsvakt nånstans mellan Vårsta och Sorunda. Helt otippat men ganska kul. Jag trodde heller inte att jag skulle bli ridlärare men nu ska jag visst börja ridlärarutbildningen i augusti. Ja så blir det. Nu ska jag ladda hela dagen inför den där OS-invigningscermonin i alla fall. Som nån slags hyllning till mitt sextonåriga jag som verkligen trodde att jag ville bli tävlingsryttare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar