torsdag 5 september 2013

Utmattad

Dag två av examen är avklarad och utmattad ligger jag nu i soffan och försöker läsa på lite inför morgondagens skriftliga prov. Det går sådär. Alla mina krafter är slut efter dessa två dagar. Det är en lite märklig situation att sättas på prov med en oinriden häst som aldrig haft sadel på sig och så ska man hålla adrenalinet nere och jobba med den här hästen i en examination ledd av självaste Monty Roberts. Jag tror att jag hanterade det mesta bra men jag kan även se saker som jag kunde gjort lite annorlunda. Hur som helst så kom sadeln på och hästen tömkördes i båda varv inom ca trettio minuter. Dagen bjöd på hantering av ohanterade hästar och även om det gick bra för min grupp och vi fick visa att vi har koll på hur man jobbar med hästarna i fållan är jag nu tröttare än jag varit på länge. Strax efter åtta bara och jag måste nog släpa mig till sängen snart! 

Hoppas i alla fall att det gott bra på de här två första momenten och att det skriftliga provet imorn och presentationen på fredag går bra.

God natt. 


Söta hundar som ville ha mat. Det fick de :)

1 kommentar:

  1. Läser om dina äventyr...... "Hoppas nu att allt gått bra", då du verkar kunnig
    inom ditt stora intresse hästar.
    Hälsa pappa om han är kvar....

    Lars Elwing

    SvaraRadera