måndag 18 mars 2013

Unghästar

Idag har vi fått träffa unghästarna som vi ska rida in under kursen. Japp jag skrev rätt, de ska ridas in! Jag trodde att det skulle vara lite mer vana unghästar men det blir rätt basic helt enkelt. Ska bli väldigt spännande!

Tyvärr blev jag så nedkyld när vi var på löten där unghästarna står. Kanske den mest blåsiga platsen på jorden så jag tinade inte förrän jag kom hem och somnade innan maten. De två ridpassen påverkades också negativt av detta. Stel och kall med för tjocka tyglar, för hårda stigläderspännen, för tröga stigläder och fladdriga skänklar, händer och spända axlar var det svårt att rida bra. Hoppas på ett mirakel, varmare väder och positivare inställning både från min sida och från de som tycker att det är en bra idé att skälla lite på en när man är sen fast man gjort allt man kunnat för att vara i tid.

Nu ska jag sova lite mer :)

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar